Jste zde:   Domovská stránkaPUBLIKACEJak zamezit fluktuaci zaměstnanců v gastronomii?
Vytvořeno 29. srpen 2014 Kategorie: Publikace

Jak zamezit fluktuaci zaměstnanců v gastronomii?

Podařilo se vám nalézt skvělé pracovníky přesně podle svých představ? Pak vás čeká ještě jeden pořádně těžký úkol – udržet si je. Je to právě personál, kdo je v neustálém kontaktu se zákazníky, a proto je v této oblasti o kvalitní pracovníky obzvlášť velký zájem. I z toho důvodu gastronomie patří mezi oblasti s velmi vysokou fluktuací zaměstnanců. Tato fluktuace může pro zaměstnavatele znamenat spoustu nepříjemností – náklady na získávání nových zaměstnanců se totiž odhadují na 100 až 150 procent platu špičkového zaměstnance. Odcházející zaměstnanci si navíc odnášejí specifické know-how, kterým mohou následně přispět novému zaměstnavateli. Poradíme vám, jak fluktuaci zaměstnanců zamezit.

Na spokojenosti zaměstnanců pracujte už od prvního okamžiku

Na tom, aby u vás byli zaměstnanci spokojeni, je třeba začít pracovat hned na začátku.

  • Ujasněte si, jaké pracovní zkušenosti i osobní vlastnosti od nich budete požadovat, ale především se s nimi hned zkraje domluvte, jaké budou mít pracovní povinnosti, kompetence a jak vysokou míru odpovědnosti jim svěříte.
  • Vyjasněte si, jaká jsou vzájemná očekávání, a dejte zaměstnancům možnost s vámi nebo jiným nadřízeným pracovníkem kdykoli hovořit o případných problémech.

Kvalitní pohovor je velmi důležitý

Už při pohovoru se snažte zjistit, jak moc je daný pracovník loajální. To můžete zjistit podle toho, jakým způsobem, a s jakým nadšením mluví o své profesi a oboru, ale hodně může napovědět také to, jak hovoří o svém bývalém zaměstnavateli. Jakmile pracovníka přijmete, věnujte dostatek času jeho zaučení a adaptaci na nové pracovní prostředí.

Nezapomínejte na vhodnou motivaci

Abyste získali spokojené a především stálé zaměstnance, rozhodně byste neměli zapomínat je dostatečně motivovat.

  • pokuste se vytvořit co nejpříjemnější prostředí
  • dejte jim možnost profesního růstu
  • výplatu jim pokaždé posílejte včas
  • připravte systém odměn a případných pokut
  • odměny rozdělujte spravedlivě, jinak by si jednotliví zaměstnanci mohli navzájem závidět (doporučujeme Pokladní modul PROVIZE pro odměňování zaměstnanců)

Motivace ale nemusí být jen finanční

Loajalitu svých zaměstnanců si můžete získat také tím, že jim dáte jasně najevo, že se o ně management zajímá. Dokažte jim, že si jich opravdu vážíte.

  • Pořádejte proto pravidelná nebo alespoň občasná posezení, na kterých vyslechnete jejich návrhy a připomínky.
  • Za každých okolností se svými zaměstnanci jednejte slušně a za dobře odvedenou práci je nezapomeňte ocenit. I obyčejná slovní pochvala umí dělat zázraky.
  • Naopak chybějící zpětná vazba může být velmi demotivující. Zaměstnanci, kteří ani po skvěle odvedené práci neslyší vlídné slůvko, pak mohou pociťovat akorát marnost.

Zkuste také trochu zábavy

Spokojenost zaměstnanců mohou zvýšit také různé zajímavé teambuildingy, vánoční večírky, sportovní turnaje a podobně. Na takových akcích se smažou rozdíly mezi podřízenými a nadřízenými a jednotliví zaměstnanci se mohou blíže poznat.

RENÉHO RECEPTY

recepce.jpg

Publikujeme

publikace

Novinky přímo na váš email

Máte zájem o naše novinky? Zadejte svůj email.

Email bude použit pouze pro naše novinky

Vyhledávání

Systémy pro restaurace

Systémy pro restaurace

Systémy pro obchody

Systémy pro obchody

Systémy pro síť obchodů

Systémy pro síť obchodů

Systémy pro recepce

Systémy pro recepce


Konzultace a poradenství v gastronomii



AWIS Global Systems s.r.o. © 2016

Mystery shopping pro gastronomii - Ekonomika provozu pro restaurace - Systematická gastronomie - Poradenství a konzultace - Mystery shopping nejen v Praze a Brně