Jste zde:   Domovská stránkaPUBLIKACENejlepší zákazník je ten motivovaný! Jak na to?
Vytvořeno 29. srpen 2014 Kategorie: Publikace

Nejlepší zákazník je ten motivovaný!

Pravidlo obchodu je jasné a nekompromisní zároveň. Pokud chcete, aby váš byznys byl ziskový, musíte mít zákazníky, kteří u vás budou rádi utrácet. Není možné se spoléhat na to, že si k vám klienti cestu najdou sami a budou se neustále vracet. Musíte je umět přilákat a hlavně – chytit je a nepustit! Konkurence je obrovská, takže je na čase vytáhnout ty nejlepší zbraně. Jaké nástroje motivace zákazníků spolehlivě fungují?

Motivaci musíte pochopit

Z hlediska psychologie je motivace definována jako soubor vnitřních a vnějších faktorů, které nutí, nebo naopak odrazují člověka od akce. Existuje vnější a vnitřní motivace. Vnější motivaci ovlivňují vnější podněty. Jestli danou věc uděláme či nikoliv je ovlivněno například hrozbou testu nebo naopak vidinou odměny. Vnitřní motivace to jsou naše potřeby (například potřeba poznávat, učit se, vzdělávat se apod.) Každý obchodník musí být vlastně tak trochu psycholog, protože základem úspěšného byznysu je, aktivovat obě složky motivace. Jedině tak zákazník přijde, „dá“ vám peníze a bude se vracet.

Efektivní motivace musí být promyšlená

Pokud má být obchod úspěšný, je nutné, aby byl specifický. Jako obchodník musíte využít maximum svého potenciálu. Stačí totiž jedna chyba a můžete přijít o spoustu zákazníků. Základem úspěšné motivace je blízkost. Musíte v lidech vzbudit dojem, že jste jim nablízku a že právě vaše zboží je to, co potřebují. Můžete to udělat vhodně nastavenou reklamou. Nepoužívejte ale laciné formule – že jste nejbáječnější a nejúžasnější. Lépe funguje výjimečnost a důkaz praktičnosti. Reklamu směřujte do médií, která jsou vašim zákazníkům blízká.

Dávejte – budete z toho profitovat

Zákazníci reagují na výhody. Zkuste jim nabídnout extra služby – například poradenství a pomoc. Své zákazníky na výhody připravujte. Nenabízejte jim slevy ihned, ale například až při dalším nákupu. Výborně fungují časově omezené nabídky či nabídka omezeného množství kusů. Od zákazníků se snažte získat kontakt. Čas od času je upozorněte na vaši aktuální nabídku a nabídněte jim slevu – nejlépe formou kuponů.

Zákazník se musí cítit exkluzivně. Zkuste věrnostní systém.

Zkuste věrnostní systémZákazníka musíte motivovat tím, že v něm vzbudíte dojem jeho vlastní výjimečnosti. Musíte umět obrátit kartu a vytvořit iluzi, že zákazník potřebuje vás a vaše výrobky či služby, nikoliv vy jeho. Je to běh na dlouhou trať, který ale hodně ulehčí jeden speciální nástroj. Chce to důmyslný věrnostní systém.

Skvělým příkladem je Pokladní modul VĚRNOSTNÍ SYSTÉM pro stálé a VIP klienty. Tento systém umožňuje provázání s prestižními zákaznickými a klubovými kartami. Díky statistikám, které program zpracovává, je možné zákazníky odměňovat za jejich věrnost nebo velkorysost útraty. Umožňuje i pro zákazníka velice příjemnou službu – a sice možnost platit formou načerpaného kreditu.

Nezapomínejte, že zákazníky musíte motivovat neustále! Snažte se tedy nebýt nudní a vymýšlet stále nové odměny. Vyplatí se to!

RENÉHO RECEPTY

recepce.jpg

Publikujeme

publikace

Novinky přímo na váš email

Máte zájem o naše novinky? Zadejte svůj email.

Email bude použit pouze pro naše novinky

Vyhledávání

Systémy pro restaurace

Systémy pro restaurace

Systémy pro obchody

Systémy pro obchody

Systémy pro síť obchodů

Systémy pro síť obchodů

Systémy pro recepce

Systémy pro recepce


Konzultace a poradenství v gastronomii



AWIS Global Systems s.r.o. © 2016

Mystery shopping pro gastronomii - Ekonomika provozu pro restaurace - Systematická gastronomie - Poradenství a konzultace - Mystery shopping nejen v Praze a Brně